Previous Page  19 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 100 Next Page
Page Background

17

bezemisní elektromobily i hybridní modely

s možností externího nabíjení, které dokážou

bez asistence spalovacího motoru ujet ne-

hlučně a s nulovými emisemi i několik desí-

tek kilometrů na jedno nabití akumulátorů.

A tato nabídka se bude v dohledné budouc-

nosti rychle rozšiřovat. V letošním roce

představí značka Audi model e-tron, velké

prémiové SUV s čistě elektrickým pohonem

a dojezdem více než 500 km. Díky možnosti

rychlého nabíjení bude tento elektromobil

vhodný i pro cestování na dlouhé vzdále-

nosti bez jakýchkoli kompromisů. V oblasti

užitkových vozů převezme roli průkopníka

elektrické mobility Volkswagen e-Crafter,

který je ideálním řešením pro rozvoz zboží

a zásilek v centrech měst. Příští rok přijde

kompaktní Audi e-tron Sportback.

Následovat budou další modely, přičemž

hlavní ofenzivu v oblasti elektrické mobility

zahájí v roce 2020 nová rodina elektromobi-

lů Volkswagen I.D. a dalších koncernových

modelů na základě inovativní platformy

MEB pro vozidla s elektrickým pohonem.

Jejich dojezd bude činit až 600 km a dalším

argumentem bude cenová dostupnost pro

široké vrstvy motoristů. Do roku 2025 plá-

nuje koncern Volkswagen uvést na trh více

než 80 elektrifikovaných modelů. Z toho

bude 50 elektromobilů a 30 modelů bude

mít hybridní pohon s možností externího

nabíjení.

Aleš Neuschl:

V ROCE 2025 BY MOHLY ELEKTROMOBILY

TVOŘIT JIŽ ČTVRTINU NAŠICH PRODEJŮ

O aktuální situaci v dotačních programech pro města a obce i o nabídce ekologických vozidel

značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy jsme hovořili s Alešem Neuschlem,

který zastává pozici business developer e-mobility ve společnosti Porsche Česká republika.

Existují nějaké konkrétní požadavky na vozové parky měst

a obcí z hlediska ochrany životního prostředí?

Státní správa se v Národním programu snižování emisí České republiky

z roku 2015 zavázala zvyšovat při obměně vozového parku podíl vozidel

s alternativními pohony. Ten by měl do roku 2020 dosáhnout 25 %, cíl

do konce roku 2030 je stanoven na 50 %. V rámci aktuální nabídky na

automobilovém trhu patří do této skupiny ekologických vozidel přede-

vším vozy na stlačený zemní plyn (CNG) a automobily s elektrifikovaným

pohonem, ať se jedná o hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení

(PHEV) či bez ní (HEV), nebo o elektromobily (EV). Ve všech uvedených

segmentech jsme již dnes schopni nabídnout atraktivní modely, které

splňují nejvyšší požadavky z hlediska bezpečnosti, komfortu, ochrany

životního prostředí i celkových provozních nákladů.

Odráží se výše uvedený požadavek také v dotačních

programech?

Ministerstvo životního prostředí aktuálně poskytuje dotace na nákup vo-

zidel s alternativními pohony v celkové výši 100 milionů Kč. Města a obce

mohou podávat žádosti do 27. září 2018. Podpořen bude každý pro-

jekt, který splní požadavky výzvy, až do vyčerpání limitu finanční alokace.

Podmínkou je realizace nákupu do konce roku 2019. Žadateli mohou

být územní samosprávné celky (obce a kraje), jejich příspěvkové organi-

zace nebo společnosti, v nichž vlastní více než 50% podíl. Výše dotace

se liší podle kategorie vozidla a způsobu jeho pohonu. Například v ka-

tegorii osobních vozů M1 je nejvyšší dotace poskytována na elektro-

mobily (až 250 000 Kč) a na hybridní vozy s možností vnějšího nabíjení

(až 200 000 Kč). Hybridní vozy a vozidla na CNG mohou být dotována

částkou až 50 000 Kč. V kategorii vozidel N1 s celkovou hmotností 2,5 až

3,5 t činí maximální částka dotace 100 000 Kč u vozidel s pohonem na

CNG, resp. 600 000 Kč u elektromobilů.

Jakým způsobem podporuje Porsche Česká republika rozvoj

elektrické mobility u nás?

Porsche Česká republika zastupuje na českém trhu značky, které pa-

tří mezi průkopníky alternativních pohonů, ať se jedná o CNG, nebo

o elektrifikaci pohonu. Zároveň se snažíme v rámci projektu Demo e-car

program ukazovat provozovatelům vozových parků výhody elektrické

mobility v každodenním provozu. Ve spolupráci s dalšími partnery se

s modelem e-Golf účastníme také programu e-carsharingu v Praze.

Pro rozvoj elektrické mobility je zásadní výstavba nabíjecí infrastruktu-

ry. Koncern Volkswagen se proto ve společném podniku Ionity podílí

na výstavbě sítě nejvýkonnějších rychlonabíjecích stanic v Evropě. Také

v České republice se snažíme urychlit výstavbu infrastruktury, kterou by

již v roce 2025 mohlo tvořit až 450 rychlonabíjecích stanic s výkonem

minimálně 150 kW. Naším cílem je, aby byl do roku 2020 schopen každý

z našich prodejců zajišťovat prodej i servis elektromobilů. Předpoklá-

dáme, že v roce 2025 by mohly elektromobily tvořit již čtvrtinu našich

prodejů a v případě vozových parků velkých korporací by se mohlo jejich

zastoupení vyšplhat až k 70 %.

Prototyp elektromobilu Audi e-tron ujede více než 500 kilometrů

na jedno nabití. Sériová verze přijde na trh již letos

www.porsche.co.cz