Previous Page  27 / 38 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 38 Next Page
Page Background

4

|

2018

&

ProVobis

101

P

Vytvářet krásný a praktický prostor, předvídat,

vidět souvislosti, zjednodušovat a naplňovat

představy klientů, to vše a mnohem víc je

náplní interiérového designéra. Ve světě

bezbřehých možností může být důležitým

průvodcem k podporujícímu domovu, který

dává smysl od A do Z. Nepodceňujte „plátno“,

na kterém se odehrává váš každodenní život.

Do tajů interiérového designu jsme se vnořili

s designérkou Bárou a podívali se na zoubek

třeba tomu, jak poznat takový kvalitní interiér.

obrovský záběr a neustále nějaké novinky

jak v materiálech, tak ve finálních výrobcích,

že není snadné udržet přehled. Výrobci tak-

řka denně přicházejí s novými dýhami, lami-

nem, nátěry, povrchovými úpravami i slože-

ním dílčích produktů. Zároveň se prezentují

nové designy nábytku, svítidel, sanity, bate-

rií, dlažby a třeba i klik u dveří. Ten výčet je

skoro nekonečný.

Interiérový designér má mnohem víc zku-

šeností s celou škálou řešení a je schopen

mnoho praktických věcí dohlédnout. Třeba

také ergonomie vnitřního prostoru je věda.

Je důležité, aby člověk neměl daleko od dře-

zu k plotýnce a k ledničce, aby to všechno

plynule fungovalo. Osvětlení je také kapito-

la sama pro sebe. V tomhle směru hlídám

design, ale jinak spolupracuji se studiem,

které zajišťuje správné parametry svítidla.

Komfort vidění je ohromně důležitý pro

zdraví člověka. V šatně a koupelně je také

extrémně důležité, aby barvy nezkreslovaly.

Máte srovnání italského a českého

prostředí. Je v něm z pohledu

interiérového designu nějaký

zásadní rozdíl?

Principiálně Italové mají prostě styl. Hlavní

roli v něm určitě hraje heslo: méně je více.

Zkrátka odeberou vše, co není nutné. Jejich

přístup bych vyjádřila slovy: minimalizace

Povězte nám něco málo o vaší

cestě k interiérovému designu…

Vystudovala jsem dějiny umění, po kterém

následovalo období filozofie a religionisti-

ky, pak jsem si ale uvědomila, že se chci

zabývat architekturou, tedy hlavně vnitřním

prostředím staveb. Začínala jsem v malém

interiérovém studiu. Postupně jsem měla na

starosti větší, složitější a komplexnější za-

kázky a nabírala zkušenosti. Později jsem si

doplnila vzdělání na univerzitě interiérového

designu v Římě. Itálie byla totiž na několik

let mým domovem. Po návratu do Čech mi

pak prakticky okamžitě začaly přicházet za-

kázky od dílčích řešení kuchyní, koupelen

a pokojíčku, po kompletní řešení interiérů.

Přidaly se také rekonstrukce. Velice rych-

le jsem ucítila potřebu spolupracovat s ar-

chitekty a projektanty, a tak v současnosti

pracujeme v týmu. Pokud je potřeba řešit

stavební zásahy, mám na to v ateliéru zku-

šené odborníky.

Zdá se, že za poslední roky se

z oblasti interiérů stala úplná věda,

kterou často nedokáže v plné šíři

pojmout ani architekt, pokud to není

jeho primárním zaměřením. Je to

tak?

Ano, je to hlavně otázka nepřeberného

množství produktů. V současnosti jde o tak

Připravila

Lucie Němcová

Barbora Léblová

Vystudovala dějiny umění,

strávila dva roky studiem

religionistiky a filozofie a na

Design University v Římě

absolvovala obor interiérový

design.

Byla součástí týmu

architektonické kanceláře Carlo

Berarducci Architecture v Římě,

kde se podílela na projektech

a realizacích reprezentativních

rezidenčních interiérů.

Od návratu do Česka (2012)

vede vlastní studio barbora

léblová interiors & architecture

a zabývá se interiéry od těch

rezidenčních po komerční,

včetně rekonstrukcí rodinných

domů, návrhů atypického

nábytku, uměleckých děl na

míru a doplňků interiéru.

Návrh

rodinného domu

s konstrukčním

systémem ze

dřeva v Kersku.

Dům, jeho

vnitřní prostor

a zahrada

jsou jedním

organismem

a nejdou od

sebe oddělit

Vizualizace Barbora

Léblová